Belasting en BTW vraag: Als ik van een verkocht artikel € 1.-- doneer aan een goed doel, bereken ik dan BTW over die € 1.--?

Trek ik die € 1.-- ook af van de winst belasting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Van de verkopen, dus ook van dit verkoopbedrag, draagt u de volledige btw af.
Dit onder aftrek van de aan u in rekening gebrachte dan wel door u betaalde btw (afhankelijk van het van toepassing zijnde stelsel)
Of u, al dan niet naar aanleiding van de verkoop van een artikel, een gift doet, heeft niets met btw uit te staan.
M.a.w. de gift is niet van invloed op de door u ontvangen vergoeding.
Anders is het als u een creditnota of tegoedbon verstrekt aan de koper bij/n.a.v. de verkoop, maar dat is hier niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je berekend geen btw over die 1 euro maar je haalt hem van je winst en verlies rekening af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee ik woon in nl
Is dit theorie of praktijk?
Gaat het om één keer een paar euro of om duizenden euro's?

Misschien dat als het om grote bedragen gaat er wat met de belastingdienst te regelen valt, of misschien is er zelfs wel een regeling. (ik verwacht er weinig van)

Je kan natuurlijk wel afspreken met het goede doel dat je aan paar hele dure t-shirts van ze koop, alleen moet het goeie doel dan weer BTW gaan afdragen..